Anonymous
Inactive

Ik ben Nele. Nele Odeur. En ja, dat is mijn echte naam 🙂 Mijn voornaam is afgeleid van Cornelia (de gehoornde) of Petronella (van Petrus = rots). Dat vind ik zelf niet zo spannend. Mijn achternaam daarentegen… Odeur is een gemeente tussen Tongeren en Luik in België. En laat ik nou op ongeveer 6 km van Odeur geboren zijn, in Tongeren. Bovendien is Odeur een Frans woord dat “geur” betekent. En daar begint het interessant te worden. Ik ben namelijk al van kindsbeen af gefascineerd door geuren. Uiteindelijk heeft dat via allerlei kronkelwegen geleid tot de oprichting van mijn bedrijf Scent & Spice. Ik woon met man Riens en zoon Marijn in Rhenen (Utrecht). Ik ben etnobotanica en kruidenkundige. Ik werk met eetbare, medicinale en cosmetische planten en hun toepassing door en effect op de mens. Geuren spelen daarin een belangrijke rol. En zo is de cirkel rond.

Ik ben deze reis aangegaan, omdat ik in de groei van mijn bedrijf tegen het feit aanloop dat mijn wetenschappelijke en op kennis gebaseerde kant veel aan bod komt, maar dat de gevoelskant, creativiteit, vrouwelijkheid en spiritualiteit een beetje ondergesneeuwd zijn geraakt. Om goed te functioneren wil ik echter dat beide kanten meer in balans zijn. Ik vind het alleen heel lastig om dat te laten zien.

Wild zijn betekent voor mij het avontuur aangaan en het leven bij de lurven grijpen. Dit is altijd heel belangrijk geweest in mijn leven en nog steeds… Ik streef naar een leven vol avontuur, leven tot op het bot. Ik wil mezelf blijven inspireren. Deze reis kwam voorbij en ik heb besloten er bovenop te springen. Het riep niet naar mijn verstand, maar naar mijn buik, mijn ziel. En ik heb besloten te luisteren 🙂

Ik ga graag met jullie mee op reis 🙂